Onze groepen

Groep 3/4

Juf Gesiena en juf Inge zijn de groepsleerkrachten van groep 3/4. In de groep creëren zij een fijne sfeer en is er aandacht voor elk kind.

Groepsvorming en sociale vorming staan hoog in het vaandel. Een veilige en vertrouwde leeromgeving zien we als belangrijke voorwaarde voor kinderen om optimaal tot leren te komen.

In groep 1 en 2 is reeds de basis gelegd van de beginnende geletterdheid. In groep 3 wordt dit verder ontwikkeld. Het leren lezen staat in deze groep centraal. Voor het leren lezen gebruiken we de methode Actief Leren Lezen.

De methode bestaat uit lesmateriaal voor de vier aparte onderdelen: technisch lezen, spelling, woordenschat en begrijpend lezen. Daarbij hoort een prachtige boekenkast voor in de klas, met spannende, leuke en grappige boeken van verschillende AVI-niveaus.

In groep 4 wordt gebruik gemaakt van de methode Blink Lezen.

Blink Lezen maakt kinderen nieuwsgierig met boeiende verhalen en afwisselende opdrachten.

Rekenen doen we met de methode Wereld in Getallen. Deze methode is uitdagend en hier kunnen kinderen na de instructie zelfstandig het geleerde gaan verwerken. In de middagen is er ruimte voor handvaardigheid, schrijven, muziek, bewegingsonderwijs en wereldoriëntatie. Voor wereldoriëntatie wordt de methode Blink Wereld gebruikt. Er wordt thematisch gewerkt en de kinderen gaan regelmatig op onderzoek om zelf kennis op te halen en te verwerken. Mooi om te zien hoe nieuwsgierig kinderen zijn en hoe enthousiast zij kunnen worden van thema's als dino's, bouwen, uitvindingen en familie. Hierbij staat de groeimuur centraal om de reeds aangeboden lesstof en begrippen te visualiseren.

Onze groepen

Groep 7/8

Juf Janny en juf Tamara zijn de leerkrachten van groep 7/8. Met veel enthousiasme bieden zij lessen aan vanuit een duidelijke structuur en moderne methodieken. Er wordt met name thematisch gewerkt aan de hand van de methode Blink. Blink is onze methode voor wereldoriëntatie en begrijpend lezen. Deze thema’s staan centraal tijdens het leren en spelen, want ook in de bovenbouw is er ruimte om samen spelenderwijs nieuwe dingen te leren en te ontdekken.

In groep 7/8 worden de kinderen goed voorbereid op de stap naar het Voortgezet Onderwijs. Door o.a. het inzetten van een weektaak en huiswerk leren de kinderen nog beter plannen en zelfverantwoordelijk te zijn voor het eigen werk.

Aan het eind van het schooljaar gaan de kinderen op kamp en nemen we met een gezellig feest afscheid van onze groep acht.